آلم شاپ آلم شاپ .

آلم شاپ

چرا باید از ظروف مسی استفاده کنیم؟

این روزها مس و ظروف مسی طرفداران زیادی را به خود جلب کرده اند. چرا که به لحاظ ارزش و فوائد زیادی که ظروف مسی در طب سنتی داشته و دارند. این فرهنگ سازی های اخیر در رابطه با استفاده از ظروف مسی به عنوان جایگزین دیگر ظروف در بازار و همچنین ارزش مادی و نیز هنری که این فلز دارد باعث شده تا این روزها علاقه مندان بیشتری به سمت آن کشش پیدا کنند. با آلمیس همراه ما باشید.

علاوه بر آن مس یک فلز انعطاف پذیر بوده و قابلیت نقش گیری در هر سطح و شکلی که هنرمند به آن علاقه مند هست را دارد، مس یک فلز با قابلیت ضد میکروبی، ضد التهابی و نیز تنظیم کننده عملکرد غده تیروئید است، علاوه بر این مس می تواند در تسکین درد مفاصل، تنظیم ریتم قلب و بسیاری موارد دیگر تاثیر گذار باشد.

مس ماده ای نیست که به طور طبیعی در بدن وجود داشته و یا آن را تولید کند و منبع تامین آن بایست منبعی در خارج از بدن باشد، از این رو استفاده از ظروف مسی می تواند جایگزین خوبی در این شرایط باشد.

ظروف مسی یکی از بهترین هدیه و مناسب ترین کادوهاست. علت ان است که ظروف مسی در کنار زیبایی و جنبه تزیینی که دارد می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال سینی های قلمزنی شده روی مس هم به عنوان تزئین به دیوار منزل یا محل کار شما نصب می شود و هم می توان از ان به عنوان سینی بسیار شیک و با کلاس استفاده کرد. یا بشقاب میناکاری نیز هدیه ای بسیار مناسب است و در کنار زیبایی قیمت مناسبی نیز دارد. به همین دلیل انتخاب ظروف مسی برای کادو دادن بسیار مناسب است .

چگونه ظروف مسی را تمیز کنیم؟

سه روش تمیز کردن قسمت خارجی ظروف مسی :

1.     یک فنجان آبلیمو را داخل یک ظرف بریزید و با مقدار کمی پودر رخت شویی مخلوط کرده و آن را با یک پارچه نرم یا اسفنج روی بدنه ظرفتان بکشید. به این ترتیب لکه های سیاه روی ظرف از بین می رود.

2.     در این روش فقط کافی است، سس گوجه فرنگی را روی بدنه ظرف مسی بمالید و چند دقیقه به آن فرصت دهید تا روی ظرف باقی بماند. بعد سس را با نیروی بیشتر از روی ظرف پاک کنید. به صورتی که لکه ای روی آن باقی نماند. در آخر ظرفتان را بشویید و معجزه سس گوجه را روی ظرفتان ببینید.

3.     شما به یک جلاسنج نیاز دارید. به این ترتیب که سطح بیرونی ظرفتان را با یک لایه از جلاسنج بپوشانید و بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه با یک پارچه نرم آن را از روی ظرفتان پاک کنید. بعد با استفاده از یک پارچه زبر ظرفتان را تمیز کنید تا مثل روز اول نو شود.

تمیز کردن قسمت داخلی ظروف مسی:

اگر پس از طبخ غذاهای ترش یا غذاهایی که آب آشامیدنی کلردار دارند در داخل ظرفتان لکه های سیاه دیدید، نگران نباشید. این لکه های سیاه سلامتی شما و اعضای خانواده تان را تهدید نمی کند. برای برای تمیز کردن این لکه ها از مخلوط خاکستر با پودر ظرف شویی استفاده کنید. حالا فقط یک اسفنج برای تمیز کردن ظرفتان کافی است. هرگز برای این کار از سیم ظرفشویی استفاده نکنید. اگر قرمزی مس در داخل ظرفتان نمایان شد، حتما آن را قلع اندود کنید. البته باید بدانید که پخت شیرینی و برنج در چنین وضعیتی مانعی ندارد. اما غذای ترش یا غذایی که با آب کلردار درست می شود، نباید در چنین ظرفی پخت شود.

چگونه ظروف مسی اصل را از غیر اصل تشخیص دهیم؟

ساده ترین و ابتدایی ترین راه برای این کار سوال پرسیدن از افراد کاربلد در این زمینه است. برای مثال مسگران قدیمی که مهارت بالایی در شناسایی این ظروف دارند، می توانند به شما کمک کنند. اما گاهی اوقات شاید خودتان بخواهید ظروف مسی اصل از غیراصل را بشناسید.

1.     تشخیص از روی رنگ ظروف مسی

اولین راه برای تشخیص ظروف مسی تقلبی این است که رنگ بدنه ی آن ها را بررسی کنید، ظروف مسی اصل به رنگ سرخ و درخشان هستند که این موضوع به ما باکیفیت بودن و خلوص مس به کاررفته در این ظروف را نشان می دهد. در مقابل ظروف مسی تقلبی چون معمولاً از آلیاژ مس و برنج به نسبت یک به دو ساخته می شوند رنگ بدنه آن ها زرد است و درخششی هم ندارند.

2.     تشخیص از روی ظاهر

در ساخت ظروف مسی، بعضی از ورق های مس ایراداتی در خودشان دارند که یکی از مهم ترینشان پوسته بودن ورق مس است. ظروف مسی اصل و باکیفیت نباید پوسته پوسته شده باشند و باید کاملاً صاف، هموار و بدون هیچ گونه فرورفتگی و خوردگی و خراش باشند.

در برخی از ظروف مسی قلم زنی شده ممکن است فشار قلم یا نازک بودن ورقه مس باعث سوراخ شدن ظرف شده باشد پس ظروف مسی را کاملاً نگاه کنید تا روی آن ها هیچگونه سوراخی نباشد.

3.     تشخیص با ضربه زدن بر روی آن

روش دیگر برای تشخیص ظروف مسی تقلبی ضربه زدن به ظروف است. فلز مس چون نرم است وقتی به ظروف مسی اصل و باکیفیت ضربه می زنید صدای ضعیف و بمی از خودش ایجاد می کند ولی وقتی به ظروف مسی تقلبی یا بی کیفیت ضربه بزنید صدای بلند و تیزی تولید می کند.

 

نکاتی که در هنگام خرید ظروف مسی باید به آن توجه کنید

1.     توجه به قیمت: هنگام خرید هر کالایی توجه به قیمت مهم ترین نکته خواهد بود. هرچه مس به کار رفته در کار بیشتر باشد، مسلما قیمت هم بالاتر خواهد بود. در بازار انواع ظروف مسی براساس نیاز و سلیقه شما وجود دارد، از گران گرفته تا ارزان.

2.     توجه به شفافیت کار: هنگام خرید به شفافیت بدنه ی ظرف دقت کنید. هرچه شفافیت کار بیشتر باشد نشانه ی مرغوبیت مس به کار رفته در آن است.

3.     توجه به بدنه ظرف: هنگام خرید توجه کنید که بدنه ی ظرف بدون فرورفتگی، ترک خوردگی و شکستگی باشد.

4.     دقت در ماشینی یا دست ساز بودن کار: در بازار ۲ نوع ظرف مسی وجود دارد، دست ساز و ماشینی. در ظروف دست ساز جای قلم کاری مشخص خواهد بود و سنگین تر هستند چون نشان دهنده این است که مقدار مس بیشتری در آن به کار رفته است. اما در ظروف ماشینی یا کارخانه ای اثری از قلم کاری را مشاهده نخواهید کرد و سطح کار صاف و صیقلی خواهد بود. اگر قصد خرید دارید، سعی کنید ظروف دست ساز را انتخاب نمایید چون علاوه بر کیفیت، به لحاظ زینتی هم بسیار زیباتر هستند.


برچسب: allmis، ظروف مسی، فروشگاه مس، خرید ظروف مسی، محصولات مسی، فروش ظروف مسی، آلمیس،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۹:۵۹ توسط:nedyas موضوع: نظرات (0)